duminică, 11 ianuarie 2015

Carte: Harta timpului de Félix J. Palma

Harta timpului este o carte cu o acțiune structurată în trei părți, în fiecare conturându-se alte personaje, naratorul omniscient descriind alte povești, dar care au totuși legătură cu celelalte părți și personaje, acțiunea legându-se ca un lanț. Poate că autorul a vrut să sublinieze faptul că detaliile fac diferența, sau poate faptul că depinde mult de perspectiva noastră. Eu am înțeles mai multe lucruri, deoarece poveștile diferă, la fel și concluziile pe care le-am tras pe parcursul lecturii.
„Dacă ar exista mașini care să ne ajute să ne corectăm până și greșelile cele mai stupide, am ajunge să trăim într-o lume plină de iresponsabili. ”
Mi-a plăcut cartea datorită stilului narativ, pentru că naratorul a arătat o implicare emoțională rar întâlnită în romanele obiective. De asemenea, sunt sigură că Félix J. Palma fie este pasionat de istorie, fie s-a documentat foarte mult, deoarece am observat o precizie a spațiului și timpului, o acțiune fictivă cu atâtea legături cu realitatea, încât te face să crezi că acele lucruri chiar s-au întâmplat. Persoane care chiar au existat cum ar fi H. G. Wells sau Bram Stoker au fost transformate în personaje ale acestei cărți și au contribuit la verosimilitatea acesteia. Ce m-a mai încântat la această carte au fost detaliile pe care Félix J. Palma le-a transpus pe hârtie cu o autenticitate admirabilă astfel încât acestea să nu pară plictisitoare, ci chiar vitale. Am simțit că eu am luat parte la acțiune, precum o fantomă invizibilă și le urmăream gesturile personajelor în naturalețea lor. Am simțit că am călătorit în timp, în acea epocă și am respirat același aer, am mâncat aceeași mâncare și am împărtășit cu ei aceleași opinii, idei, speranțe sau vise.
„Așa că, ținând cont de numărul aproape infinit de lumi diferite, se gândi Wells, tot ce era posibil să se întâmple se întâmpla. Cu alte cuvinte, orice lume, civilizație, creatură sau situație ce putea fi imaginată ar exista deja.”
Acțiunea s-a construit încet, detaliindu-se totul, justificându-se faptele și analizându-se fiecare acțiune. Totul pare că își urmează cursul și mereu se petrece ceva, așa că nu vei avea timp să meditezi asupra personajului mai mult decât trebuie să o faci. Tocmai de aceea, construindu-se încet și pe parcurs, fiecare răsturnare de situație, te lasă fără respirație. Opera pe care am avut ocazia să o citesc este produsul unei minunate imaginații și al unui original stil de a scrie. Fiecare sentiment este reliefat, până când ajungi să-l trăiești la cea mai mare intensitate.Este ceva neobișnuit: genul de carte pe care o întâlnești mai rar și care te surprinde și își lasă asupra ta amprenta. Nu are o învățătură specială și nu e nici cea mai filozofică carte întâlnită, însă are o narațiune incredibil de atrăgătoare și descrieri complexe, iar, fiecare personaj este construit cu o precizie și răbdare, mai rar întâlnite.
„Oare timpul se va termina cândva sau este etern? ”
Vă îndemn să citiți această carte dacă doriți ceva ușor și totuși complicat, dacă doriți ficțiune însă în același timp și o fărâmă de realitate. Este o carte diferită pentru oameni diferiți, așa cum este fiecare cititor.
Lectură plăcută!

3 comentarii:

  1. Mi-a plăcut mult recenzia ta și chiar ai reușit să mă faci foarte, foarte curioasă în legătură cu cartea asta! Mă bucur mult că ai revenit, am dus dorul postărilor tale ~

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am dus dorul blogosferei! Mă bucur că persoane ca tine mai sunt aici!

      Ștergere
  2. Cum e cartea? As vrea s-o cumpar, merita citita?

    RăspundețiȘtergere