duminică, 16 noiembrie 2014

The Asking Books Tag

Nu am mai făcut un tag de foarte mult timp și ăsta trebuia făcut de prin septembrie tocmai (oups). Dar, înainte de a dispărea de pe blog în favoarea minunatelor teste, am ales să fac tagul acesta. Avem reguli și tot tacâmul.

Reguli:
  1. Încorporați imaginea în postarea voastră!
  2. Reveniți pe blog și, într-un comentariu la această postare, lăsați-mi link-ul cu postarea completă. AICI!
  3. Dați tag-ul mai departe!
  4. Nu răspundeți pompos/protocolar/încurcat :))
1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Când eram mică, iubeam poveștile fraților Grimm. Au avut o mare influență în copilăria mea și încă iubesc să le citesc poveștile. Printre preferatele mele se numărau Hansel și Gretel, Scufița roșie, Cenușăreasa, Albă-ca-Zăpada și Mirele tâlhar care mi-a dat la vremea aceea senzația de frică. Îmi plăceau și poveștile lui Hans Christian Andersen, doar că erau destul de lipsite de sens pentru mine pe vremea aceea deoarece erau triste. Cu toate acestea, le-am recitit acum și mi se par mult mai frumoase.

2. Ce citești acum?
Am început Harta timpului de Félix J. Palma, o carte destul de interesantă și bună până în prezent. Îmi place foarte mult stilul autorului iar descrierea cărții promite o acțiune minunată.

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Oh. Destul de greu de spus, nu am mai fost de mult timp pe librăriile online să văd ce este nou. Am văzut o serie de cărți de la Rao numită Cavalerii de smarald ce pare interesantă și mă gândesc să o cumpăr pentru că se apropie Crăciunul iar cum săptămâna viitoare mai este și Black Friday, reducerile sunt în toi.

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
Încep o carte și dacă trece o lună de când nu am mai citit-o, nu o mai citesc decât dacă se întâmplă o minune. E probabil pentru că dacă nu am timp să o citesc, în același timp subiectul mi se pare neinteresant și așa îmi pierd eficiența..

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
Mi-am pus de un an pe lista de citit o carte pe care am câștigat-o pe goodreads numită Thores Cross. Descrierea este foarte interesantă și am citit primele pagini dar nu știu de ce, mereu amân să o citesc. Să sperăm că anul viitor nu voi mai fi în aceeași situație...

6. Ai un e-reader?
Nu.

7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
Încep cărți dar prefer ca mai întâi să o termin pe una și abia apoi să o continui pe cealaltă.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Mai exact, datorită blogului m-am pus pe treabă. La început, blogul avea tot felul de postări în legătură cu diverse prostii din viața mea gen: cum mi-am petrecut duminica. 

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
Hm, cred că Mare Tranquillitatis.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
Oh, păi, am citit mai multe care mi-au plăcut mult dar dacă ar fi să aleg, atunci Voci de Ursula Le Guin. Este interesantă, abordează un subiect și mai interesant și este ușoară.

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
În pat. Eu doar când sunt în pat citesc.

12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
Hm, păi am încercat o dată chestia cu cititul in aer liber dar mi-am ales să stau lângă cel mai scorțuros copac și mai veneau și tot felul de insecte pe mine și pe carte așa că am renunțat.

13. Poți să citești în autobuz?
Da, iubesc cititul în autobuz. Dacă nu am o carte, cumpăr o revistă sau ceva. Autobuzul e perfect pentru citit.

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Nu știu, în natură eu nu pot sta locului. Dacă stau într-un loc frumos prefer să admir locul și mi se mai și întâmplă foarte des să mă doară capul de la soare, să nu găsesc poziția potrivită, să fie gălăgie etc. Așa că prefer citiul în casă.

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Nu împrumut cărți pentru că nu am cărți foarte interesante. Cu toate astea, am împrumutat o carte prin mai și încă nu mi-a fost returnată și aș zice ceva dacă nu aș avea și eu o mulțime împrumutate tot de pe acea vreme și nici măcar începute încă.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Da, chiar fără să vreau mă trezesc împrumutându-le.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Nu. Subliniez citatele care îmi plac, dar atâta tot.

18. Chiar dacă este o carte veche?
Da, îmi place să-mi las amprenta pe ele așa ca fie subliniez ceva, fie îmi scriu undeva numele... Nu știu.

19. În ce limbă preferi să citești?
Română. Deși știu destul de bine engleza, mi se pare o limbă mai puțin profundă, o limbă a formalității. Ok, acum out of topic, am avut săptămâna trecută la ora de franceză un oaspete din Franța. Avea accent și toate alea și cineva i-a spus că vorbește limba iubirii, însă ea, pentru că era o femeie, a negat și a spus că româna este limba iubirii pentru că este o limbă melodioasă și foarte frumoasă. Revenind la subiect: română, doar română.

20. Ce te face să iubești o carte?
Înțelesul. Îmi place ca o carte să aibă un mesaj de transmis, o învățătură, ceva ce deși nu este scris în carte, este lăsat cu subînțeles. 

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Păi, atunci când văd că o persoană face un gest ce îmi aduce aminte de protagonistul unei cărți, i-o recomand pentru că mi se pare că i se potrivește. Nu totuși dacă până acum cineva mi-a ascultat recomandările dar... sper că a făcut-o.

22. Genul favorit?
Historical fiction și romance, dar nu mă dau înapoi nici de la science fiction sau fantasy.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
Nu mă pre atrag cărțile polițiste, mi se par lipsite de sentimente. 

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Istorie pentru că acolo știu sigur că este acțiune.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
Da.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.


27. Cartea/seria preferantă momentan?
Cronicile Ținuturilor din Apus. Am iubit seria aceasta deoarece se lega de influența cuvintelor în viața oamenilor.

28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Nu mănânc când citesc. Am mâcat odată ciocolată și am lăsat amprente iar de atunci sunt mai atentă.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Dacă o carte este interesantă, fie că știu ceea ce se întâmplă, spoilerele nu mă prea afectează.

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Nu știu ce să spun aici. O carte este până la urmă scrisă de o persoană și depinde de noi, de personalitatea și perspectiva noastră dacă ne place sau nu modul în care vede lumea autorul respectiv. Unii le văd într-un fel iar alții în alt fel și până când nu o citesc, la fel cum se întâmplă și cu celelalte lucruri, nu pot fi convinsă de părerea nimănui.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Nu am scris până în prezent nicio recenzie negativă. Mi s-a întâmplat să am o experiență neplăcută cu o carte: i-am propus unui autor să o citesc pentru recenzie, am primit-o, am citit cam jumătate și mi s-a părut oribilă pentru că e o tocană de lumi paralele, vampiri cu nume gen Dracula, vârcolaci, spirite și doctori nebuni, nu mai spun că e prost structurată și acțiunea poate fi subiectul unui desen animat de proastă calitate. M-am oprit din citit, nu am scris nici măcar jumătate din recenzie iar autorului respectiv nu i-am mai răspuns la mesaje pe goodreads de prin iunie. Bravo Flavia!

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Nu știu. Fac latina la scoală și este destul de interesantă dar cred că aș alege mai de grabă să citesc în slavă.

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
Îmi plac cărțile cu acțiune și suspans și mi-a plăcut mult Doar timpul ne va spune de Jeffrey Archer.

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Ion. Pare lipsită de sens și nu știu ce să cred în legătură cu cartea aceasta.

35. Poetul favorit.
Ce fel de moldoveancă aș fi dacă aș spune că nu îmi place Eminescu? Acum glumesc. Îmi place Eminescu însă nu îl iubesc. Unele poezii sunt chiar frumoase însă îl prefer pe Bacovia și chiar și pe Pușkin.

36. Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Toate cărțile pe care le văd îmi fac cu ochiul.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Nu foarte des, doar în cazul în care am nevoie urgentă de o carte pentru școală sau ceva și atunci renunț.

38. Personajul preferat dintr-o carte.
Cred că din Cornelius van Baerle Laleaua Neagră.

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Invincibila pereche de răufăcători Mickey și Mallory Knox din Născuți asasini.

40. Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Mai bine zis, vreau să le termin. Plănuiesc ca în vacanța de Crăciun să termin măcar jumătate din cele începute.

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Cam o lună-două.

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Am povestit deja incidentul cu cartea și cu autorul...

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
Muzică. Eu ascult muzică atunci când citesc dar dacă nu am căștile cu mine și cineva se trezește să pună manele, adio lectură.

44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
Nu știu, e interesant să vezi o ecranizare a unei cărți dar până acum nu m-a impresionat niciuna.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
-

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Așa cum zicea și Anca, marea majoritate a banilor se duc pe manuale, culegeri și tot felul de astfel de cărți. La început de an școlar, mai că mi se rupea inima.

47. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Atunci când citesc ceva ce îmi este impus. *Flavia își trece mâna prin păr*

48. Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Dacă subiectul nu mă atrage până la jumătatea cărții. Deși, am pățit o dată asta cu o carte însă am continuat să o citesc și finalul a fost surprinzător de bun.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Da. Fie că este vorba despre cărți pentru școală,cărțile mele sau chiar caiete toată ziua fac ordine între cărți. Sunt foarte fascinată, nu știu.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Nu m-am gândit niciodată la asta pentru că biblioteca mea nu este foarte mare. Dar cred că le-aș păstra.

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Da. Cred că asta ni se întâmplă tuturor...

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Anotimpul regăsirii de Sarah Jio. Prea romantică, prea ireală.

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Dincolo de un destin evident de Giorgio Faletti.

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Starters de Lissa Price. Cartea mi-a plăcut dar a fost ceva diferit decât așteptam eu și nu îmi este foarte simpatică. Cu toate acestea, am citit și continuarea care este mult mai bună.

Cum tagul e tocmai de prin septembrie, nu cred că este cineva care să nu-l fi făcut. Îi mulțumesc Ancăi de tag și vă adresez vouă, tuturor o întrebare: ce mai faceți fraților? Eu nu am mai fost de ceva vreme pe aici ca să citesc și blogurile celorlalți și să văd ce mai este nou așa că sunt în plop și plopu-n aer. Când aveți tezele? Eu nici nu mai vreau să mă gândesc x_X

bobiță

2 comentarii:

  1. Hey, am o leapșă pentru tine: http://oaia-fantastica.blogspot.ro/2014/12/problemele-cititorilor.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Flaviaaa, eu nu l-am făcut şi e deja februarie! :))

    RăspundețiȘtergere