joi, 10 iulie 2014

Idei greșite cu care trăim în această societate #2

Am decis să continui postarea legată de ideile greșite cu care trăim în societate. Dacă nu știți despre ce este vorba, click aici.
3. „Cine e diferit, e ciudat
Cu situația aceasta mă confrunt eu în prezent. De fapt, acum îmi spun singură că sunt ciudată. După ce am repetat de mai multe ori asta prin casă, mama mi-a spus că nu e adevărat. Că modul meu de gândire e doar diferit, iar cei care nu îl înțeleg îl consideră ciudat. Și mă bucur că am fost binecuvântată cu o mamă înțeleaptă care știe mereu să mă sfătuiască, deoarece de fiecare dată ajung să îi dau dreptate.

Dacă privim în societatea noastră, oamenii sunt diferențiați de postul pe care îl ocupă sau de starea financiară. Însă, la interior, toți au o gândire asemănătoare. Probabil că ați și observat, că toată lumea tinde spre prostie. Dacă cineva ascultă muzică clasică, este considerat un ciudat în toată regula. Citit? Să nu mai spun. Pentru ce să citești când există TV, nu? Persoanele care vor să facă ceva cu adevărat constructiv, care au cu adevărat ceva în minte și care sunt inteligente, nu pot fi înțelese de cei a căror minte este axată pe show-uri cu proști și manele. Să aduci o persoană diferită în societatea noastră e ca și cum ai aduce un pui maroniu printre cei galbeni. Toți se uită ciudat, toți îl ciupesc și cloșca îl atacă, considerându-l un inamic. De ce? Pentru că nu e ca ei.
Se spune că noi toți suntem speciali în felul nostru. O persoană cu scaun la cap nu judecă pe nimeni pentru acțiunile sau gândirea sa. Am observat că „ciudații” sunt de obicei persoanele inteligente. Cum ar putea înțelege muștele atrase de prostie și bani albina care dorește să se îmbogățească sufletesc și mintal? Nu ar putea, pentru că așa cum spun și tot spun peste tot, prostia este promovată. Însă nu îi putem judeca pe acești oameni. Ei sunt așa din cauza celor de la conducere. Cei care la TV dau numai prostii, cei care în ziar e scriu doar despre scandaluri. Văzând ce se „poartă”, oamenii normal că au vrut să fie și ei în trend și îi critică dur pe cei care nu respectă moda.
Nu trebuie să ne acuzăm că suntem ciudați. Suntem doar diferiți și eu accept asta, ba chiar ajung să mă iubesc pentru asta. Îmi doresc să influențez în bine viața altora dacă mi se dă puterea și încerc să îi trezesc la realitate pe ceilalți. Așa că, bucurați-vă de ceea ce sunteți și faceți ceva special cu asta!
4. „Banii aduc fericirea
Probabil că mama, tata, bunica și oricine altcineva ne-au învățat să nu ne alegem prietenii în funcție de situația financiară a acestora și ne-au spus să nu credem că banii pot cumpăra totul. Însă, poate imnul nostru să tot cânte „Deșteptă-te române” că noi tot dormim în papuci. Am ajuns să ne înjosim pentru fiecare bănuț. Și, din nefericire, exemple sunt destule. Cel mai trist pentru mine este să văd oameni în toată firea cerând bani altora. Fie că este vorba despre simplii cerșetori, sau de profesorii care primesc teancuri de bani de la elevi pentru bac din cauză că nu au fost în stare să învețe niște copiii în patru ani să scrie măcar de-un cinci, înjosirea aceasta e la fel de traumatizantă. Mă gândesc doar la unde o să ajungem cu asta. Dăm bani pentru a trece clasa, examenele, pentru a obține un post; dar dacă stăm să ne gândim, noi nu suntem cineva dând acei bani. Oferim altora impresia că suntem deștepți, când în realitate ne-am ajutat de bani ca să obținem ceva. Noi nu realizăm de fapt că, banii pot fi furați, pe când inteligența nu. Dacă o persoană care s-a folosit toată viața sa de bani pentru a ajunge undeva este jefuită, rămâne fără nimic. Și, abia apoi realizează că ar fi fost bine să facă ceva cu adevărat. 
Mai mult, în caz că nu știați, am aflat de la profesorul meu de desen, că s-a legalizat oficial ca străinii să poată cumpăra definitiv pământ din România. Este foarte ”frumos” că ajungem să ne vindem țara pentru bani, fără să ne gândim la consecințe. Am întâlnit mulți care spun că nu le pasă, că ei oricum se duc în Spania, Italia ș.a.m.d. împreună cu copiii lor pentru că ei nu au un viitor aici. Dar oameni buni, cum să aibă un viitor dacă noi nu îl construim? O să ajungem să realizăm faptul că România ar fi putut să devină ceva măreț prea târziu. Noi românii, încă mai avem multe lupte de dus. Și chiar dacă nu sunt cu tătarii, sunt destul de grele. Trebuie să încercăm să nu ne înjosim pentru bani, pentru că, până la urmă, atunci când murim, nu luăm nimic cu noi.
Nu îmi doresc să am o țară unde doar oamenii lipsiți de inteligență, dar cărora le merge mintea doar la furt să fie la putere. Nu îmi doresc ca voi să vă lăsați conduși de așa ceva, așa că vă rog să vă gândiți bine. Și, cum spunea și profesorul meu de desen:„În câțiva ani veți avea drept de vot. Gândiți-vă de o sută de ori înainte de a pune ștampila.

bobiță

6 comentarii:

  1. Flavia, am ajuns să te cunosc destul de bine încât să știu că ești specială și nu ciudată. Mă bucur că tu realizezi astfel de lucruri, pentru că ce-i drept nu multe persoane de vârsta noastră o fac.
    Mă gândesc, ce s-ar întâmpla dacă nu mai merge nimeni la vot? Vreau să spun că oricum dacă mergi, falsifică voturile și nu va conta. Oricum va ieși la vot cine
    ”trebuie”.
    Să ai o zi frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place foarte mult postarea, desi uneori pare ca exista doar oameni care catalogheaza in acest fel sa stii ca sunt multi oameni de calitate, oameni care gandesc ca tine, adica oameni care gandesc in concluzie nu incuiati fara orizonturi.
    Cu timpul vei gasi acele persoane de calitate care vor ramane langa tine. Cat despre directia in care se indreapta tara asta si nu numai... prefer sa mai sper...

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos si adevarat. Asa e sunt de acord cu tine.
    Si spunei mamei tale multumesc din partea mea pentru cuvintele ei intelepte, acum sa simt mai bine. :))
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, ai dreptate, prostia e promovata, doar lucrurile fara valoare sunt promovate, nu stiu cat putem noi schimba pe viitor, pentru ca generatiile care vin sunt din ce in ce mai rau cu toate...

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai,ce postare frumoasă,chiar tot ce ai scris aici e adevărat,și poate să dea serios de gândit tuturor care citesc acest articol!Felicitări,Bobiță! :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Adevarul e ca foarte putini oameni mai asculta muzica clasica din placere, si nu din snobism, pentru a creea falsa iluzie ca ei sunt "culti". In ziua de azi, sa ai o gandire sanatoasa inseamna sa fii "ciudat", "diferit", "proscris", "nebun", iar eu m-am obisnuit cu asta. Vinovati nu sunt cei ce dau la tv prostii sau cei de la conducere, cel putin nu in totalitate, mai mare vina o au oamenii care se lasa manipulati de acele prostii. Nu te obliga nimeni sa te uiti la televizor, nici sa crezi tot ce auzi. Dar bineinteles, nu toti oamenii sunt de vina, deoarece unii vin din medii in care sunt usor paraleli cu lumea reala si inhata tot ce li se da, dar asta e viata, asta e Romania si astia sunt oamenii. Se cere prostie? Da-le, tata. doar e nelimitata.

    RăspundețiȘtergere