luni, 30 iunie 2014

În altă viață – Marc Levy » Recenzie

Când Jonathan și Clara se întâlnesc, ambii știu că s-au mai văzut cândva. Doar câteva priviri sunt de ajuns ca să aprindă un foc puternic care se menține datorită simplului fapt că sunt ei. Dar iubirea lor pare interzisă. Ambii pasionați de artă, se întâlnesc în Londra din iubirea pentru un pictor rus.  Însă descoperă că atunci când se ating, pot crea magie și pot călători în spațiu și timp, fără ca cineva să îi poată opri. Iubirea lor rezistă ani și ani și renaște de secole din suflete tinere dintr-o altă viață. Ambii văd că până și simplele lor pasiuni reușesc să îi lege și că au fost făcuți unul pentru celălalt. Pur și simplu, o poveste fără de sfârșit.
„Lucrul care nu poate să reflecteze lumina este transparent, spuse ea cu o voce răgușită, și totuși există. Nici noi nu putem vedea viața atunci când ne părăsește trupul.”
O carte minunată, care a reușit să mă surprindă și să mă captiveze. Am trăit împreună cu personajele iar povestea este una care m-a dat pe spate și a fost peste așteptările mele. Mai citisem o carte de Marc Levy și vreau să menționez că este un autor bun, care scrie cărți pentru suflet. Nu mă așteptasem totuși ca În altă viață să îmi dea acea stare de a nu ști ce să mai fac cu viața mea după ce am terminat-o. Abia îmi găseam cuvintele și am scris destul de greu această recenzie, cu toate că nici eu nu înțeleg de ce. Este genul de carte care îți amintește de faptul că ești un om și oricât te-ai ascunde, ai și tu sentimente. Într-un anumit fel, cartea aceasta mi-a amintit cât de umană pot fi și cât de importante sunt realizările tale dacă te lași ghidat de inimă în tot ceea ce faci.
„Ar fi vrut să vorbească, să găsească măcar câteva cuvinte potrivite, dar poate că, în această clipă, între ei tot tăcerea se potrivea cel mai bine. ”
Nu am fost neapărat marcată de povestea de dragoste dintre personajele principale, ci mai degrabă de continuitatea acestei povești și de faptul că deși mereu iubirea celor doi este compromisă, ei continuă să trăiască fiecare clipă ca și cum ar fi ultima, unul pentru celălalt. Clara, o tânără sensibilă, elegantă și calmă era exact ceea ce Jonathan avea nevoie. 
„Crezi că ne putem iubi atât de mult, încât moartea să nu șteargă amintirea? Crezi că e cu putință ca un sentiment să ne supraviețuiască și să ne readucă la viață? Crezi că timpul îi poate reuni la nesfârșit pe aceia care s-au iubit îndeajuns de tare ca să nu-l piardă?”
După ce am meditat puțin, am realizat la cât de important este să mai luăm o pauză de la ceea ce facem. Lecția importantă pe care am reținut-o este că fie vorba de ceea ce faci pe plan profesional sau emoțional, trebuie să fii fericit ca să găsești cu adevărat împlinirea.

„Văd două luminițe în ochii tăi, Jonathan. Este un semn care nu înșală. Una îți luminează mintea, iar cealaltă,sentimentele. Bărbații complică întotdeauna totul. Bagă de seamă, până la urmă inima se frânge dacă o hărțuiești prea mult. Ca să auzi ce-ți spune, e de-ajuns să știi s-o asculți.”

Ca oricare fată înnebunită după astfel de povești, ceea ce m-a fascinat cel mai mult a fost faptul că iubirea personajelor principale este interzisă și se naște datorită artei și flacăra acesteia devine tot mai puternică, hrănită de pasiunea minunată a ambilor pentru o pictură pierdută și enigmatică. Iubirea lor crește datorită pasiunilor în comun, sprijinului și înțelegerii. Pentru mine a fost perfectă pentru o zi de vară agitată, atunci când cauți să te liniștești alături de o carte care să te ungă pe suflet, iar În altă viață a fost ceea ce aveam nevoie.Mi-a plăcut mult pentru că din descriere nu am crezut că mă va fascina atât de mult, iar în prima jumătate pare o carte simplă, care prezintă o poveste de dragoste a unor împătimiți ai picturii. Dar Marc Levy a făcut mai mult de atât, și a concentrat acțiunea pe a doua jumătate a romanului, unde s-a jucat serios cu sentimentele mele. Stilul lui este unul foarte plăcut, simplu și fascinant cu care m-am acomodat ușor. Personajele prezentate de el sunt diferite, fiecare având personalitatea și ițele sale. Mi-a plăcut cum i-a potrivit pe Clara și pe Jonathan, precum niște piese de puzzle pierdute care s-au regăsit și au format din nou o singură imagine. A fost plăcut să mă las purtată de această poveste pentru că nu am mai avut de mult atâtea stări citind o carte de dragoste.
Autor: Marc Levy
Editura: Trei
Pagini: 237

Nu cred că mai este nevoie de vreun cuvânt ca să înțelegeți că îi acord acestei cărți nota maximă. Mie una mi-a plăcut enorm. Te va lăsa puțin pe gânduri și te va face să te întrebi dacă vrei să îți aprinzi focul sufletului, pentru ca scânteia să te aducă cu cel predestinat ție. O recomand tuturor persoanelor care cred în povești și care găsesc un final fericit chiar și după un sfârșit tragic.
„Și, la fel de ignoranți ca strămoșii noștri, considerăm că tot ceea ce ne scapă și ne tulbură cunoașterea este paranormal ori ezoteric. Suntem o specie pasionată de căutare, dar căreia îi este groază să descopere.” 
bobiță 

7 comentarii:

  1. Iui ce tare...un subiect interesant. Iubirea nu tine cont de timp si spatiu! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce recenzie frumoasă!
    Sincer, nu știam despre ce e vorba în cartea asta, însă acum că m-ai lămurit, e clar că vreau și eu să o citesc! Ai vorbit foarte frumos de ea, iar de autor am auzit numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne am vazut cartea asta in Carrefour cand m-am dus sa imi iau niste carti pentru premierea de la scoala si am vrut sa mi-o iau dar din nu stiu ce motiv nu am luat-o. Dupa recenzia ta imi pare super rau ca nu am luat-o. :| Nu stiu ce a fost in capul meu. omg. Trebuie sa mi-o iau!! :-ww
    Ai grija de tine! Mi-a fost dor sa trec pe aici. ♥

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai,superbă recenzie!Chiar m-ai impresionat(în mod plăcut)

    RăspundețiȘtergere
  5. Clar! Acum vreau si cartea asta, deja am scris-o pe lista, sper sa ajung si la ea curand.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Oh,da, am citit şi eu cartea astaaa! <3 E atât de frumoasă, iar ideea e super-interesantă:)
    Acum o citeşte şi bunica! :D

    RăspundețiȘtergere