vineri, 9 mai 2014

Dincolo de un destin evident – Giorgio Faletti » Recenzie

Trecutul este locul în care ne este cel mai greu să ne întoarcem. Dar fugind de trecut și de originile noastre, fugim de noi. Și până la urmă, cum să putem fugi de noi când umbra noastră este lângă noi încă din primele clipe ale zilei? Jim Mackenzie a fugit toată viața de ceea ce este. Și-a dorit să devină pilot și s-a îndepărtat de casă și de originile sale. S-a născut într-o familie de indieni navajo, însă a preferat să se îndepărteze de tradițiile și credințele lor. Însă când se întoarce în satul natal, redescoperă locurile și persoanele pe care le-a lăsat cu mult în urmă. Dar totul nu este atât de simplu când orășelul liniștit din Arizona este cutremurat de niște crime cu totul bizare a căror rezolvare pare imposibilă. Jim trebuie să se întoarcă în trecut pentru a înțelege crimele și în același timp, pentru a se înțelege pe el.

Acțiunea a decurs foarte lin și foarte interesant. Giorgio Faletti, autor italian despre a cărui existență am aflat prin intermediul acestei cărți, a descris o poveste într-un stil simplu și plăcut. Descrierile au fost foarte bine concepute și povestea a fost atât de interesantă, încât m-a făcut să cred pe cuvânt fiecare întâmplare.
A fost o carte care m-a impresionat. Și asta nu datorită numărului de pagini și epitetelor folosite. Am fost bucuroasă că am avut ocazia de a ține în mână o carte a cărei poveste misterioasă te face să te întrebi ce va urma. Recunosc, că suspansul a apărut abia după câteva zeci de pagini în care autorul m-a introdus în micul univers al indienilor navajo, însă mi-a plăcut să mă acomodez cu locurile, cu denumirile și cu personajele. Am aflat foarte multe despre indieni și despre credința lor; despre cât de important este faptul să ne iertăm noi pe noi și să fim conștienți de ceea ce putem și ceea ce nu putem face. Mi-a plăcut că în unele momente am găsit citate pline de înțelepciune.
„Omul care deține un singur lucru, își va dori două, apoi trei și apoi toate lucrurile care sunt pe pământ. Iar asta va fi condamnarea lui, pentru că nimeni nu poate deține întreaga lume.”
Micuțul orășel din Arizona în care acțiunea are loc este unul în care tradiția indienilor se pierde încet doar din cauza persoanelor cu funcții importante care își doresc să transforme locurile sacre ale indienilor în simple obiective turistice. Însă, datorită indienilor în viață aceștia nu pot să pătrundă prea mult în magica lor lume. Am simțit că am pătruns în timp și că am putut răscoli chiar eu locurile acelea sacre și că am luat parte la întâmplări care s-au petrecut cu mult în urmă. Nu știu ce cred cei care au citit această carte, însă mie una mi-a plăcut și o recomand tuturor celor cărora le plac cărțile de la care nu știi la ce să te aștepți.
Această carte nu doar că îți potolește curiozitatea, dar te face să pătrunzi într-o lume nouă și fascinantă care te ajută într-un anumit fel să te descoperi pe tine. 
Autor: Giorgio Faletti
Editura : Rao
Pagini: 480
Așa cum am mai spus, nu știu ce au crezut unii despre această carte. Mie una îmi place să îmi împărtășesc propriile impresii și să spun ceea ce consider eu că trebuie spus. Cred că această carte merită nota 4/5 deoarece a reușit să mă impresioneze și să-și lase cumva amprenta într-un colțișor al inimii mele.
Voi ce mai citiți? 
Eu tocmai m-am apucat de Carcera de Catherine Fisher și pare destul de interesantă!

pupici și îmbrățișări, bobiță

2 comentarii:

  1. Îmi place mult ceea ce faci aici,ai un follow de la mine :* !

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place recenzia :) Eu imediat termin Codul lui da vinci care m-a surprins plăcut.

    RăspundețiȘtergere