vineri, 11 aprilie 2014

Sub aceeași stea – John Green » Recenzie

Hazel este o fată de șaisprezece ani care nu își dorește nimic de la viață. Nu are un anumit scop sau ceva pentru care să lupte deoarece de la treisprezece ani, de când a fost diagnosticată, ea se consideră în faza terminală. Este o fată care supraviețuiește în fiecare zi cu ajutorul unui tub de oxigen și trăiește în cărți. Atunci când apare Augustus este momentul în care perspectiva ei asupra vieții se schimbă și, în același timp și a mea s-a schimbat. Cei doi sunt perechea perfectă, par a fi făcuți unul pentru celălalt. El este băiatul sexy, drăguț și amuzant care pare să o înțeleagă. Noi adolescenții căutăm în lumea asta prieteni care să ne înțeleagă, așa că prezența lui Augustus în această carte m-a făcut să leșin în interiorul meu la fiecare replică citită.


Sub aceeași stea pentru mine a fost mai mult decât o carte scrisă bine. Nu aș putea să spun despre această carte că a fost pur și simplu scrisă bine și asta este, asta a fost cartea. A fost mult mai mult de atât. E pur și simplu această poveste care te atrage precum un portal în carte. E ca și cum ai simți că tu respiri odată cu personajele.
Augustus Waters, așa cum spuneam mai sus, este personajul care m-a marcat. A reușit să transmită atâtea, încât mi-a devenit foarte simpatic, dacă pot zice așa. E genul de băiat drăguț, hazliu și totuși serios, prostuț și totuși înțelept.
„Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelații.”
Nu aș fi zis că așa va evolua povestea. Hazel și Augustus au fost puși în tot felul de situații dar împreună au reușit să facă față. Cancerul de care suferă ambii le dă planurile peste cap, dar modul lor de a fi ne dă o adevărată lecție de viață. Până la urmă, nu contează dacă noi nu suferim de cancer, de unde știm noi că mâine vom mai deschide ochii dimineața să vedem lumina soarelui?
„Să trăim azi cea mai bună viață a noastră.”
M-a impresionat atât de mult cât de conștienți sunt cei doi de faptul că li se poate întâmpla orice și totuși, continuă să lupte. Șirul întâmplărilor atât de realiste m-a surprins deoarece Green a menționat că personajele, cât și acțiunea sunt fictive.
“Lumea nu este o fabrică de îndeplinit dorințe. “

Autor: John Green
Editura : Trei
Pagini: 312
Această carte merită nota 5/5 pentru că este pur și simplu genială. Titlul, tema abordată, personajele. Totul este ca un mic univers perfect sub forma unei cărți ale cărei file am avut ocazia să le ating. Dacă v-a trecut vreodată prin cap să cumpărați această carte, nu mai stați pe gânduri deoarece își merită banii.

 “Doamne, dă-mi liniştea să accept lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a schimba lucrurile pe care le pot schimba şi înţelepciunea de a le deosebi.”

5 comentarii:

  1. Știu de autor și știu cât de lăudat este, însă încă nu am citit nici o carte de la el. Mi-aș dori enorm să-l citesc în engleză, când dau de cărți bune simt nevoia să le citesc în limba lor maternă (dacă o cunosc îndeajuns de bine).
    Ai ales niște citate adorabile ;3
    Spor la citit și bloggărit, să ai o zi faină!

    RăspundețiȘtergere
  2. E a doua sau a treia oară când dau astăzi de citatul de la finalul postării și pot spune că este atât de frumos! :)
    MI-a plăcut recenzia! Cred că e genul de carte pe care să o citești când nu mai ai motivație pentru a învăța de la cei doi că prezentul e cel care contează!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ieri mi-a ajuns coletul cu Sub aceeasi stea si sunt deja la jumatate. Am lasat toate lecturile de vacanta pentru cartea asta. Si nu mi-a parut rau. Autorul are un stil de scris atat de frumos si lejer si totusi atat de cuprinzator. ♥ E perfecta. Citatul pe care l-ai pus la finalul recenziei e unul dintre preferatele mele. :3 Cartea asta are un continut psihologic superb. Abia astept sa o termin . :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Offf, de cand vreau cartea asta! Numai suport, trebuie sa o iau cat mai curand!
    Imi place recenzia ta, tine-o tot asa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pana acum nici o recenzie nu m-a convins, pana acum. Cred ca ii voi da o sansa autorului/ cartii.

    RăspundețiȘtergere