sâmbătă, 26 aprilie 2014

Pentru fetele care au probleme cu aspectul lor

Ne este imposibil ca noi fetele să nu avem probleme cu imaginea noastră. De la modul în care ne stă părul până la cum ne sunt picioarele, avem mereu de comentat ceva despre aspectul nostru și suntem veșnic nemulțumite. Dacă te afli și tu printre aceste fete, deoarece, mai rar fete care să nu se plângă de cum arată, ei bine, îți dedic această postare cu dragă inimă. Și aș vrea să încep prin ceva scurt și cuprinzător, vorbă pe care cu siguranță ați mai auzit-o: imaginea nu te caracterizează. Niciodată nu o va face. Știu că nu mă veți crede sau că vă veți imagina că nu am ce face. Suntem fete și măcar o dată în viață ni s-a spus, dacă nu în față pe la spate grasă, urâtă, slăbănoagă și multe altele. Aceste vorbe ne afectează mult și avem tendința de a le lua în seamă mai degrabă pe cele rele, decât pe cele bune. Dar de la cine au venit aceste vorbe înjositoare pentru cel care le rostește? De la niște persoane – dacă le putem numi așa, cu toate că ceea ce fac nu e deloc uman – care în afară de fizic nu au nimic de arătat și care se grăbesc să judece cărțile după coperte pentru că așa au fost educate, sperând că vor atrage atenția sau că vor fi mai interesante punând porecle.
Spunem foarte ușor vorbe. Putem să spunem minciuni și mai ușor, iar la dat cu părerea suntem experți. Dar ideea e că, indiferent cine ești, nu poți să te legi de aspectul lui X. Persoana respectivă arată așa pentru că seamănă cu părinții ei. Gândește-te că strămoșii vă sunt comuni și făcând-o pe respectiva urâtă, te faci singur(ă) urât(ă). Poate că are coșuri pe față sau părul îi stă ciudat, însă este mult mai naturală decât așa-zisele frumuseți de pe facebook care stau toată ziua căutând pe youtube tutoriale în photoshop despre cum ți-ai putea remodela corpul pe computer. Nu mai spun că să te afișezi naturală, așa cum ești este o dovadă de curaj. Puține sunt fetele care pot trăi liniștite fără fond de ten, rimel și tot felul de farduri și creme. Am admirat mereu fetele acestea, care nu își doresc să le creeze altora o altă impresie și se afișează mereu în public așa cum sunt. Despre o persoană pe care o vezi pe stradă ai putea spune că este frumoasă sau urâtă, însă nu ai putea niciodată să știi dacă este bună, generoasă, iertătoare sau dacă are un suflet mare.
Să zicem că prietenii voștri cei mai buni ar apărea într-o zi mai frumoși, sau chiar și mai urâți. Ar fi asta important? Bineînțeles că nu. O prietenie se leagă datorită calităților pe care le avem și datorită sentimentului de acceptare a celor ce sunt în jurul nostru. Vi se pare cumva că fetele care sunt prietene doar pentru că au la fel de multe like-uri pe facebook și că poartă haine de la aceeași firmă sunt cu adevărat prietene? Își zâmbesc una alteia, când de fapt, ascund multă ură sub acea înfățișare.
Sufletul este cel care îți aparține cu adevărat și calitățile sale vor fi mult mai apreciate decât ceea ce se află la exterior. Știți ce este frumusețea? Frumusețea este sufletul nostru până la urmă. Calitățile minunate pe care le descoperim în timp și pe care le împărtășim cu ceilalți. Frumusețea nu constă în cât de multe accesorii ți-ai agățat de urechi sau în cât de multe comentarii ai primit. Nu. Dacă o persoană îți stă alături doar pentru ce e la suprafață, asta nu înseamnă că te iubește cu adevărat. Și nici nu o va face. Nu te va iubi atunci când ridurile îți vor brăzda fața și nici nu va ține cont de ceea ce crezi, sau spui. Te va ține precum un trofeu ce atrage atenția asupra voastră. O persoană care este frumoasă în interiorul său, nu are nevoie de machiaj ca să fie frumoasă, deoarece este perfectă așa cum este. Când suntem frumoși în interior, radiem pe afară și nimic nu este mai frumos decât un zâmbet călduros și sincer.
Nu există pe acest Pământ împlinire mai mare decât să vezi că o persoană te iubește pentru simplul fapt că exiști. Îți ascultă părerile, te ajută și te acceptă exact așa cum ești. Trebuie să căutăm să fim mai frumoși pe dinăuntru, decât la exterior, să căutăm pe cineva care să vadă  această frumusețe și să culeagă comoara ascunsă după aspect. Și, ca să găsim aceste persoane minunate, trebuie să fim noi mai întâi unele.
Să aveți o zi bună!
pupici și îmbrățișări, bobiță

5 comentarii:

  1. Mi-a plăcut foarte mult postarea asta, Flavia! :) Dacă toată lumea ar gândi așa...
    Sper că ai o săptămână bună! :) Abia aștept să aud ce mai faci!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte inspirationala postarea! Daca toti ar gandi asa am fi o lume mult mai buna... Dar eu inca sunt in cautarea acelei prietene/ acelui prieten care sa ma iubeasca asa cum sunt. Nu am avut niciodata un prieten adevarat, genul ala de BFF. Dar mai am timp!
    Btw, am un concurs cu o carte la algere, daca te intereseaza: http://in-love-with-books002.blogspot.ro/2014/04/concurs-primul-meu-concurs.html
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte folositoare. Pana la urma, nu conteaza ce spune o persoana care pentru tine e un nimeni despre tine, ci ceea ce cred cei apropiati si dragi tie. Cand si acele persoane au o problema cu modul in care arati, ei bine aici intervine o alta problema si poate duce la mai mult decat simple idei de "azi nu arat bine". Uhm, nu stiu daca are sens ce spun, insa sunt in categoria fetelor numite "grase", si pana si parintii mei imi spun asta, deci e nasol. De aia prefer sa-mi petrec timpul mai mult vorbind cu prietenii, decat cu familia, pentru ca ei spun "nu ne intereseaza asta" si este cel mai minunat lucru pe care poate sa mi-l spuna o persoana.
    Eu sunt o feminista inraita, si desi am facut parte din categoria fetelor fara machiaj, am realizat ca nu conteaza. Cand ma dau cu rimel si creion de ochi, increderea de sine imi creste cu 1000 si ma simt automat mai draguta. Si pana la urma, fetele pot sa faca ce vor, atata timp cat fac acel lucru din proprie initiativa, si nu sunt copiile ieftine a altor personaje.
    Cine te place, te place asa cum esti. Daca te casatoresti cu cineva bazat pe aspect, te trezesti la 40 de ani, imbatranita si parasita de sot pentru alta de 20 de ani mult mai frumoasa.
    Ok, gata, am terminat, dar este un subiect care trage multe reactii de la mine.
    O saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred că trebuie să existe un echilibru în toate. Nu lucrurile care le punem pe noi trebuie să ne dea încredere în noi, ci cele din interior. Nu contest faptul că ele ajută dacă sunt folosite cu încredere.
    O zi perfectă îți doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. E foarte adevărat ce ai spus tu aici. Singura obiecție o am de făcut la ideea de la care ai plecat - faptul că fetele sunt deseori complexate de felul în care arată. Problema e că nu numai fetele suferă de acest lucru, sunt o mulțime de oameni care au astfel de nemulțumiri, indiferent de sexul lor.
    Cât despre persoanele care se machiază, ei bine, pot spune că și eu mă aflu printre ele, și, într-adevăr, nu pot sta liniștită dacă știu că am un coș uriaș pe față sau dacă cearcănele mele transmit că nu am mai dormit de o săptămână. Problema în ziua de azi e că, dacă oamenii nu au un exterior perfect, încearcă să și-l creeze ei singuri, dar nimeni nu s-a întrebat de ce. Oamenii fac asta pentru că, oricât de special ai fi pe interior, primul lucru pe care îl observă la tine este felul în care arăți. Și nu de multe ori oamenii sunt prea leneși să caute cum ești în interior dacă aspectul tău fizic nu este, de asemenea, atrăgător, sau măcar plăcut. Iar cu toții își doresc să aibă prieteni, să fie doriți și apreciați. Și cum să facă asta când toți ceilalți sunt atât de superficiali?

    RăspundețiȘtergere